Prominenten onder de indruk van mediaformats eerstejaarsstudenten CE IEMES

Als echte professionals presenteerden eerstejaarsstudenten CE IEMES afgelopen donderdag hun mediaformat aan een jury van prominente personen uit het vakgebied. Na pas vier maanden onderwijs presenteerden de studenten sterke commerciële formats waarvan de mediatycoons onder de indruk waren. Het winnende mediaformat ‘Views’ kan volgens de jury zo in productie worden genomen.

Je format presenteren aan een deskundige jury is natuurlijk best spannend, maar van zenuwen was weinig te merken bij de eerstejaarsstudenten Commerciële Economie – International Event, Music & Entertainment Studies (CE IEMES) afgelopen donderdag in het Klasse Theater in Tilburg. Twintig studentgroepen presenteerden daar de mediaformats die ze bedacht hadden. De kritische jury bestond uit Karin de Groot (directeur SBS), Maurits Spijkerman (IEMES alumnus en creative developer Stepping Stone), Marjory van Mackelenbergh (Head of Content Europe, Mirriad) en Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen (Indy Ideas International). In onderstaand filmpje stellen de juryleden van de Dragons' Den zich voor en vertellen ze wat ze verwachten van de studenten.

De juryleden waren onder de indruk van de originele ideeën van de studenten, maar ook van hun presentatiekwaliteiten en van de begeleidende trailers en flyers die ze gemaakt hadden.Geen enkele groep kreeg van hen een onvoldoende. Eervolle vermeldingen waren er voor de formats: Oh Werkt dat Zo?, Lex Check, Future Food, Students Be Like en Brugbattle. De winnaar was mediaformat Views. De motivatie van de 'dragons': ‘Dit was honderd procent perfect, we kunnen dit idee zo in productie nemen.’

Volgens CE IEMES teamleider Dyane Koreman was deze presentatiemiddag een bewijs dat het caseonderwijs dat is ingevoerd bij CE IEMES, staat als een huis. ‘Vanaf dag 1 geven we multidisciplinair onderwijs en bieden we onze studenten de tools aan waar het bedrijfsleven op wacht. Denk aan creativiteit, presentatievaardigheden en mediadesign. De case waar de studenten nu aan gewerkt hebben heet Beyond Television. De opdracht was om een mediaformat te bedenken, inclusief begroting. Dat laatste omdat we ons bij CE ook sterk richten op de haalbaarheid van de innovatieve businessmodellen die we bedenken. Naast het mediaformat leveren de studenten ook een uitgebreid rapport in en krijgen ze een tentamen.’

Bekijk hieronder de presentatie van het winnende mediaformaat in dit filmpje.